Kevyiden kuorma-autojen valikoima on kasvanut Suomessa kovaa vauhtia. Jo pitkään on ollut tarjolla on USA:n markkinoille tehtyjä pickup -malleja, jotka on sovitettu Suomen lainsäädännön mukaisiksi. Muutaman vuoden ajan myös Euroopan markkinoille tarkoitetuista pickupeista tehty muunnoksia kevyeksi kuorma-autoksi. Syykin on selvä autovero on 0%, täysi ALV palautus ja muutostöiden laajempi pelivara sekä pienempi byrokratia. Yksi pisimpään alalla toimineista firmoista on TruckMasters Finland Oy, joka esitteli viime viikolla uusikorisesta Toyota Hiluxista kevyt kuorma-auton muunnoksensa eli TruckMasters OX. TruckMasters OX:n on kehitetty yhdessä Valmet Automotiven kanssa. Yhteistyössä on päästy käyttämään Valmetin tuotekehitysohjelmistoja, simulaattoreita ja Uudenkaupungin autotehdas on myös vastannut testauksesta. Varsin suuri etu, kun asiat halutaan tehdä vimoisen päälle.
Kantavuudesta
Päällepäin Hiluxin tekniikka on pysynyt entisellään moottori, vaihdelaatikko, jakolaatikko, akselistot, jouset, jarrut, iskunvaimentimet ovat suoraan alkuperäisiä Toyotan osia. Ulkoisesti TruckMasters OX:n erottaa vakio -Hiluxista taakse lisätyt ilmajouset. Ilmajousien käyttökytkin on lisätty keskikonsoliin. Niin ja TruckMasters on aina Double Cap eli neljä ovinen, viisi paikkainen. Varustetasot noudattavat myös Toyotan linjaa eli Workhorse, Active ja Premium. Nyt ei ollut mahdollista nostaa autoa ylös niin olisi voinut vertailla mitä muutoksia alustaan on tehty mm. tukivarsien ja rungon suhteen. TruckMasterin erot vakioon tulevat sitten kun mennään puntarille. Auton kokonaismassa on 10kg yli lain vaatiman eli 3510kg. Lavan kantavuus on 1.350kg verrattuna vakion reiluun 1.000kg kantavuuteen. Akselimassoihin on myös tullut muutaman sadan kilon korotus. Ja taakse saa kytkeä lain mukaan maksimipainoisen 3.500kg jarrullisen perävaunun. Autoveron puuttuminen tekee TruckMasters OX :stä varsinkin 5-paikkaisena Double Cab -mallina varustetasosta riippuen noin 14.500-19.600e halvemman kuin täysverollisen Toyota Hiluxin Double Capin. Myös käyttökuluissa tulee etua esim. vakio Extra Cabin omistaja makselee reilut 400,00euroa käyttöveroja (ja ne eivät varmasti jatkossa laske), TruckMastersin omistaja maksaa vuodessa 78,84e valtiolle kevyen kuorma-auton käytöstä. Veroedun miinuspuolena tulee sitten valtion haluama nopeudenrajoitin, jolloin rajoitinta vasten voi ajaa maksimissaan reilua 90km/h tunnissa. Yrityksille TruckMasters OX on suunniteltu ja sieltä varmaan ostajat löytyvätkin. Yksityissektorilla tuo nopeuden rajoitin voi olla kynnyskysymys. Varsinkin, jos hallituksen uusi tieliikennelaki esitys saadaan joskus voimaankin. Esityksessähän pakettiautoilta poistetaan kokonaan nykyinen kattonopeus.
Offroad -paketti
Lehden lukijoita enemmän kiinnostava oli tietysti TruckMasters OX:n Offroad -paketti. Paketin mukana tulee eteen 40mm korotuspalat ja takanahan ilmajousilla voi nostaa tarvittaessa 70mm. Offroad -pakettiin kuuluvat lisäksi valorauta, astinlaudat ja 285/65 eli nafti 33” rengas, 18” vanteilla. Takanahan on Hiluxissa jo vakiona 100% -lukko. Astinlaudat tuntuivat ja näyttivät olevan tekoa, joka kestää myös kosketusta, valorauta puolestaan ei. Valorauta vie turhaan myös sitä tärkeää etuylitys kulmaa. Näyttelyautossa oli alla Maxxis Bravo 771 -renkaat. Alla olevat renkaat olivat lähinnä katukäyttöön tarkoitetun näköiset. Offroad -paketin rengasmerkkiä ei ole vielä päätetty, mutta jos toivoa saa niin alla näkisi mieluusti käyttötarkoitukseen paremmin sopivat maastorenkaat. Offroad -paketin hinta on 4.758e (alv 0%).
Mieluusti valoraudan sijaan näkisi pohjapanssarin suojamassa ainakin etuakseliston arkoja tukitankoja sekä moottorin ja vaihteiston öljypohjaa. Hiluxiin saa jo aftermarket osina myös vinssipedin eteen, joka käytännössä ”piilottaa” etuvinssin eikä näin ollen lisää etuylityskulmaa. Hiluxissa on vakiona varsin mittavan kokoinen kromattu takapuskuri, joka on samalla takana se alin kohta. Maastossa puskuri muotoutuu helposti uuteen uskoon, sillä se toimii maastossa vähän takalanan tehtävissä. Sen olisi voinut korvata kunnon materiaalivahvuisella tuplaputki puskurilla.
Uudesta myymälästä
TruckMasters avasi kesällä Vantaalle uuden ison autokaupan. Samoissa tiloissa tapahtuvat myös myynti ja auton muutostyöt. TruckMasters OX kuuluu Toyotan normaalitakuu piiriin ja auton voi huollattaa normaalisti Toyotan huoltoliikkeissä. TruckMasters OX on varmasti yrityspuolelle kiinnostava vaihtoehto. Tavoitteena olisi myydä ensivuoden loppuun mennessä 300 uutta TruckMasters OX:ää. Kun katsoo hintaa, 5-paikkaisuutta, maksimivetokykyä, kantavuutta, verottomuutta on kyseessä kiinnostava auto. Jokaisen varsinkin yksityiskäyttöön tulevan pitää sitten laskea, mikä on nopeudenrajoittimen negatiivisuus arvo. Halvin TruckMaster OX Double Cap irtoaa Workhorse varustetasolla ja käsivaihtein hintaa 31.900e (alv. 0%) ja hinnaston yläpäässä on sitten TruckMasters OX Double Cap Premium varustetasolla ja automaattina hintaan 43.900e (alv 0%). Niille, joilla ei ole C1 -luokan ajokorttia tarjoaa TruckMasters kortin ostamiseksi kahden päivän koulutusjaksoa. Esittelytilaisuudessa ei ollut mahdollisuutta ottaa ns. kylmiä tyyppejä, mutta niihin päästään tutustumaan tarkemman koeajon merkeissä. So far, so good.
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
xxx,
sex việt,
MP3 download,
mp3play,
gay teen porn,
javhd xxx,
Jordan Binnington Injury,
sex mex,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
xxx,
sex việt,
MP3 download,
mp3play,
gay teen porn,
javhd xxx,
Jordan Binnington Injury,
sex mex,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
porn,
porn,
xxx,
sex việt,
Phim sex,
Jo Ann Fabric And Craft,
Hentai haven,
Wired Xbox One Controller,
xxxfuck,
free fuck,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
porn,
porn,
xxx,
sex việt,
Phim sex,
Jo Ann Fabric And Craft,
Hentai haven,
Wired Xbox One Controller,
xxxfuck,
free fuck,
xvideos
xhamster
xvideos
porn
hentai
xnxx
Phim sex
mp3 download
sex mex
hentai
brazzer
hentai
Dairy Queen Canada Delivery
xvideos
xhamster
xvideos
porn
hentai
xnxx
Phim sex
mp3 download
sex mex
hentai
brazzer
hentai
Dairy Queen Canada Delivery