Pakettiautoissa on kärkipysynyt pitkään samana. Tosin Ford Ranger on kasvattunut eroaan VW Amarokiin, jolle tämä vuosi on viimeinen. Viimeiset Amarokit rullasivat ulos tehtaalta toukokuussa 2020. Nyt myydään loppueriä kovin tarjouspaketein. Ford Ranger ja uudistunut Mitsubishi näyttivät selviävän parhaiten. Pakettien autojen myynti on selvässä laskussa, mutta ei sentään niin romahtanut kuin uusien autojen myynti. Nissan on tuomassa ensi vuodeksi uutta Navara -versiota ja toivottavasti sillä saadaan miinusmerkki käännettyä. Listoilla on vielä Mercedeksen X-sarja, jonka valmistus on myös päättynyt, samoin Fiatin surullisen kuuluisan Fullbackin. Mutta, niin kuin se on monta kertaa todettu. Suomi kuljettaa Toyotalla.
Malli | 1-9.2020 | 1-9.2019 | Muutos-% | |
1. | Toyota Hilux | 283 | 426 | – 33,6 |
2. | Ford Ranger | 167 | 179 | – 6,7 |
3. | VW Amarok | 130 | 186 | – 30,1 |
4. | Mitsubishi L200 | 88 | 96 | – 8,3 |
5. | Nissan Navara | 45 | 101 | – 55,4 |
6. | Isuzu D-MAX | 40 | 107 | – 62,6 |
7. | Mercedes-Benz X-sarja | 18 | 14 | 28,6 |
8. | Fiat Fullback | — | 4 | — |
Yhteensä: | 771 | 1113 | – 30,7 |
Kevyissä kuorma-autoissa on lava-autoissa kolme suurta eli Arctic Trucks Finland (Ford Ranger), Car-Vista (RAM päämerkki) ja Truckmasters (Hilux ja Amarok). Amerikan mantereen autoja olisi myyty enemmänkin, mutta saatavuus ongelmat rajoittivat kauppaa. On mielenkiintoista nähdä, minkälaisen menestyksen esim. RAM 1500 uusi 3.0-litrainen V6 turbodiesel saa. Ranger pitää paikkansa markkinaykkösenä, sen sijaan Hiluxista tehdyn Truckmasters OX:n myynti on varmaan ollut pettymys. Amarokin myynti päättyy sitä mukaan kun autot loppuvat.
Merkki ja malli | 1-9.2020 | 1-9.2019 | Muutos-% | |
1. | Ford Ranger | 127 | 131 | – 3,0 |
2. | RAM 1500 | 79 | 105 | – 24,7 |
3. | TruckMasters OX | 45 | 57 | – 21,1 |
4. | VW Amarok | 30 | 39 | – 23.1 |
5. | Chevrolet Silverado 1500 | 7 | 2 | 250,0 |
6. | RAM 2500 | 7 | 1 | 600,0 |
7. | Ford F-150 | 3 | 7 | – 57,1 |
8. | GMC 1500 | 3 | — | — |
9. | RAM 3500 | 2 | 3 | – 33,3 |
10. | Chevrolet Silverado 2500 | 1 | 4 | – 75,0 |
11. | Chevrolet Silverado 3500 | 1 | — | —- |
12. | Ford F-350 | 1 | — | —- |
Yhteensä: | 306 | 349 | – 12,3 |
Rinnakkainistuttavien eli side-by-side mallien myynti kasvoi huolimatta ajasta. Markkinaykkösen paikan valtasi Polaris. Myyntimallien kärjessä olivat RZR 570 -versiot sekä ehkä hieman yllättäen Rangerin 1000 -versiot. Myös tonninen perus-RZR myi hyvin. RZR 570 suosion ymmärtää, niin paljon niitä näkyy ainakin koulujen pihamailla. CFMoto nousi kolmanneksi merkiksi ja CFMotolla myynti keskittyi pitkälti ZForce 550 ja UForce 1000 -malleihin. Trapper on myös löytänyt ostajansa side-by-side -luokassa. John Deere, Kubota ja Kawasaki ovat lähinnä työkäyttöön tarkoitettuja malleja. Ensivuonna voi olettaa myynnin kasvavan vähintäin samaa tahtia ja on mielenkiintoista nähdä minkälaisen jalansijan Yamahan uusi sivistynyt Wolverine saa aikaiseksi ja uusia tulokkaita on varmasti tulossa. Taulukko käsittää ajoneuvoluokkien T1 ja T2 – Traktorimönkijät.
Merkki | 1-9.2020 | 1.1.2019 | Muutos-% | |
1. | Polaris | 384 | 202 | 90,1 |
2. | Can-Am | 237 | 232 | 2,2 |
3. | CFMoto | 47 | 24 | 95,8 |
4. | John Deere | 40 | 68 | – 38,2 |
5. | Trapper | 33 | 24 | 37,5 |
6. | Yamaha | 9 | 8 | 12,5 |
7. | Kubota | 4 | 5 | – 20,0 |
8. | Kawasaki | 4 | 2 | 100,0 |
9. | Reeper | 1 | 8 | – 87,5 |
Yhteensä: | 759 | 573 | 32,5 |
Mönkijöissä Polaris jatkaa vakuuttavassa johdossa. Ero toisena olevaan Can-Amiin on selvä. Polariksen myynti perustuu pitkälti kestosuosikki eli Sportsman 570 -malliston menestykseen. Malliston osuus Polariksen myynnistä on 95,5%. Tarviiko enempää kertoa? CFMoto on pitänyt kolmannen paikkansa. CFMoton myydyin oli CForce 450 pitkänä versiona. Muutoin myynti jakaantui hyvin tasaisesti eri mallien kesken. CFMotolta on tulossa paljon uutuuksia ensi vuodelle, joten myynti varmasti kasvaa. CFMoton takana tulevat sitten TGB ja LInhai. TGB:kin on vakiinnuttanut paikkansa neljäntenä. TGB uudistaa myös mallistoaan ja mielenkiintoinen uutuus on ainakin paperilla Target 600. Yamaha nousi plussalle ja kenttätyö alkaa näyttämään tulosta. Kovin kirijä löytyy vielä takaa eli ranskalainen GOES on noussut kovasti. Ja voittihan merkki viime numeron vertailunkin 7.000e -luokassa. Loppuvuosi näyttää pääseekö mönkijämyynti kuivin jaloin tänä vuonna. Pitää myös muistaa, että vuosi 2019 oli ennätysvuosi ja näyttää siltä, että nouseva side-by-side kauppa ei syö perinteistä mönkijämyyntiä. Joten jo nyt voi sanoa, että mönkijämyynnillä pyyhkii kokonaisuutena hyvin. Taulukossa on ajoneuvoluokan T3b -mönkijät.
Merkki | 1-9.2020 | 1-9.2020 | Muutos-% | |
1. | Polaris | 1782 | 1714 | + 4,0 |
2. | Can-Am | 1388 | 1511 | – 8,1 |
3. | CFMoto | 513 | 603 | – 14,9 |
4. | TGB | 460 | 563 | – 18,3 |
5. | Linhai | 374 | 439 | – 14,8 |
6. | Trapper | 200 | 249 | – 19,7 |
7. | Yamaha | 160 | 141 | + 13,5 |
8. | Access | 97 | 123 | – 21,1 |
9. | GOES | 87 | 43 | + 102,3 |
10. | Honda | 60 | 390 | – 84,6 |
11. | Keeway | 37 | 54 | – 31,5 |
12. | Kymco | 10 | 1 | +++ |
13. | Arctic Cat | 7 | 80 | – 91,7 |
14. | Kawasaki | 7 | 4 | + 75,0 |
Yhteensä: | 5182 | 5915 | – 12,4 |
Huom. Can-Am malleja on mahdoton eritellä, koska ne löytyvät tilastoistakin aina yhdessä köntässä. Se on tietoinen päätös Can-Amilta.
Lähde: Tilastokeskus
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
xxx,
sex việt,
MP3 download,
mp3play,
gay teen porn,
javhd xxx,
Jordan Binnington Injury,
sex mex,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
xxx,
sex việt,
MP3 download,
mp3play,
gay teen porn,
javhd xxx,
Jordan Binnington Injury,
sex mex,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
porn,
porn,
xxx,
sex việt,
Phim sex,
Jo Ann Fabric And Craft,
Hentai haven,
Wired Xbox One Controller,
xxxfuck,
free fuck,
xvideos,
xnxx,
xhamster,
xvideos,
porn,
porn,
xxx,
sex việt,
Phim sex,
Jo Ann Fabric And Craft,
Hentai haven,
Wired Xbox One Controller,
xxxfuck,
free fuck,
xvideos
xhamster
xvideos
porn
hentai
xnxx
Phim sex
mp3 download
sex mex
hentai
brazzer
hentai
Dairy Queen Canada Delivery
xvideos
xhamster
xvideos
porn
hentai
xnxx
Phim sex
mp3 download
sex mex
hentai
brazzer
hentai
Dairy Queen Canada Delivery