Page 7 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 7
Uudet tilat ovat sallineet nykyaikaisemmat tilat myös kone- ja tarvikemyynnille.
Danielin mukaan kilpailun siin ja nykyajan ”electric gremlin”
ajankohta oli Suomen osalta vikoihin.
huonoin mahdollinen. Kevät on Danielin mukaan eniten
kaikkein kiireisintä aikaa, joten stressiä tuotti tiukaksi vedetty
kilpailuun valmistautuminen jäi aikaraja tehtävän suorittamisek-
kovin vajavaiseksi. Se oli pää- si ja japanilaisten tuomareiden
asiassa asiakastöiden tekemistä pyöriminen ja tarkkailu koko
omalla korjaamolla. Danielia ajan ympärillä. Se on henkises-
auttoi se, että hän on toiminut ti kovaa ja aikaa virheisiin ei
apukouluttajana Suomessa ja yksinkertaisesti ole. Suomalais-
Amsterdamissa juuri Yamaha ten kannalta yksi juttu on vielä
Technician 2 -koulutuksissa. laitteet. Ne voivat ovat olla Eu-
Daniel sanoi ensimmäisen roopassa paljon myytyjä, mutta
päivän tehtävistä eniten ai- esim. isoja Yamahan T-MAX
kaa vieneei huonosti toimivan skootteripyöriä harvemmin
kytkimen vian selvittämiseen. tulee meillä huoltoon.
Nimittäin suomenkielisessä Anyway, vaikeuksien kaut-
huoltomanuaalissa oli virhe ja ta. Ei nyt voittoon asti, mutta
sen selviämisen jälkeen tuli to- kunniakas toinen Daniel Ahlro-
della kiire. Muita tehtäviä olivat thille tämän vuoden kilpailuissa
mm. männän vaihto, jarruvian (meniköhän ykkösijotus Suomen
päättely ja syyllisen eli ABS huoltomanuaalin virheisiin ?).
-yksikön vaihto, venttiilien säätö, Voitto meni tänä vuonna Kreik-
hypännyt nokka-akselin jako, kaan. Perinteisesti ei tänäkään
vika diagnisoitiin aluksin väärin vuonna ilmoitettu pisteitä ja Ei pelkkää mönkijää vaan kaikkea mitä löytyy Yamahan
eli venttiiliviaksi, vaivoista pää- vain kolme parasta kilpailijaa laajasta sortimentista.
tellen. Toisena päivänä oli mm. julkistettiin. Johtuen korona ti-
kypäräpuhelin -järjestelmän lanteesa, ei Japanissa järjestetty YAMAHA EUROPEAN TECHNICIAN
ohjelmointi niin, että naviohjeet Yamaha World Technician Grand
yhdistetään pelkästään kuljet- Prix -loppukilpailua. Kuitenkin GRAND PRIX 2023
tajalle ja takamatkustaja voi virallinen palkintogaala pidettiin
kuunnella kuitenkin kuunnella syksyllä Yamahan kotikaupun- 1. Georgius Kontes, Spillotis AE, Peristeri, Kreikka
musiikkia tms. ilman häiritseviä gissa Iwatassa. Olisi varmaan 2. Daniel Ahlroth, Veljekset Ahlroth Oy, Mustio, Suomi
ohjeita. Tehtävät jakautuivat taas hatunnoston paikka, pienen 3. Thomas de Chivre, Only-Yam, Pariisi, Ranska
aika tasan perinteisiin mekaani- maan osaamisesta.
5