Page 7 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 7

Uudet tilat ovat sallineet nykyaikaisemmat tilat myös kone- ja tarvikemyynnille.
            Danielin mukaan kilpailun   siin ja nykyajan ”electric gremlin”
          ajankohta oli Suomen osalta   vikoihin.
          huonoin mahdollinen. Kevät on   Danielin mukaan eniten
          kaikkein kiireisintä aikaa, joten   stressiä tuotti tiukaksi vedetty
          kilpailuun valmistautuminen jäi   aikaraja tehtävän suorittamisek-
          kovin vajavaiseksi. Se oli pää-  si ja japanilaisten tuomareiden
          asiassa asiakastöiden tekemistä   pyöriminen ja tarkkailu koko
          omalla korjaamolla. Danielia   ajan ympärillä. Se on henkises-
          auttoi se, että hän on toiminut   ti kovaa ja aikaa virheisiin ei
          apukouluttajana Suomessa ja   yksinkertaisesti ole. Suomalais-
          Amsterdamissa juuri Yamaha    ten kannalta yksi juttu on vielä
          Technician 2 -koulutuksissa.   laitteet. Ne voivat ovat olla Eu-
            Daniel sanoi ensimmäisen    roopassa paljon myytyjä, mutta
          päivän tehtävistä eniten ai-  esim. isoja Yamahan T-MAX
          kaa vieneei huonosti toimivan   skootteripyöriä harvemmin
          kytkimen vian selvittämiseen.   tulee meillä huoltoon.
          Nimittäin suomenkielisessä      Anyway, vaikeuksien kaut-
          huoltomanuaalissa  oli virhe ja   ta. Ei nyt voittoon asti, mutta
          sen selviämisen jälkeen tuli to-  kunniakas toinen Daniel Ahlro-
          della kiire. Muita tehtäviä olivat   thille tämän vuoden kilpailuissa
          mm. männän vaihto, jarruvian   (meniköhän ykkösijotus Suomen
          päättely ja syyllisen eli ABS   huoltomanuaalin virheisiin ?).
          -yksikön vaihto, venttiilien säätö,   Voitto meni tänä vuonna Kreik-
          hypännyt nokka-akselin jako,   kaan. Perinteisesti ei tänäkään
          vika diagnisoitiin aluksin väärin   vuonna ilmoitettu pisteitä ja   Ei pelkkää mönkijää vaan kaikkea mitä löytyy Yamahan
          eli venttiiliviaksi, vaivoista pää-  vain kolme parasta kilpailijaa   laajasta sortimentista.
          tellen.  Toisena päivänä oli mm.   julkistettiin. Johtuen korona ti-
          kypäräpuhelin -järjestelmän   lanteesa, ei Japanissa  järjestetty   YAMAHA EUROPEAN TECHNICIAN
          ohjelmointi niin, että naviohjeet   Yamaha World Technician Grand
          yhdistetään pelkästään kuljet-  Prix -loppukilpailua.  Kuitenkin   GRAND PRIX 2023
          tajalle ja takamatkustaja voi   virallinen palkintogaala pidettiin
          kuunnella kuitenkin kuunnella   syksyllä Yamahan kotikaupun-  1. Georgius Kontes, Spillotis AE, Peristeri, Kreikka
          musiikkia tms. ilman häiritseviä   gissa Iwatassa. Olisi varmaan   2. Daniel Ahlroth, Veljekset Ahlroth Oy, Mustio, Suomi
          ohjeita.  Tehtävät jakautuivat   taas hatunnoston paikka, pienen   3. Thomas de Chivre, Only-Yam, Pariisi, Ranska
          aika tasan perinteisiin mekaani-  maan osaamisesta.

                                                                                                                   5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12