Page 83 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 83
ja tuhoon tuomittu tie. 121
virhepisteellä kisasta suoriutu-
vat myös pari Vitikainen/Ilomä-
ki offisuunnistuskisasta tutulla
Jägermeister Suzukilla. Vitikai-
nen osti pitkään myynnissä
olleen auton taannoin ja tuntuu,
että autoon totuttautumien
vie omansa aikansa tai sitten
Tuomon miettimiä muutoksia
ei ole vielä tehty. Jokainenhan
rakentaa autonsa itselleen
sopivaksi. Vitikainen tiedetään
ja tunnustetaan rattimieheksi,
mutta Raisiossa ajo ei ollut sitä
perinteistä. Turhaa tökkimis-
tä ja auton mitat/kääntyvyys
tuntuivat olevan vielä haussa.
Veikkaan, että tarvitaan kisoja
Ville Nyman/Niko Nylund ja Cherokee. Molempina päivinä Modified -luokan kakkossijat.
alle ja auton säätämistä?
Pro-Modified luokkaan lähti
vain kaksi autoa. Ja, kun toinen
niistä potee kaatumatautia niin
Pöyryillä oli helppo työ ajaa
voittoon, lähinnä kai helle hat-
tasi? 15 virhepistettä 12 jaksolta
kertonee ettei ongelmia ollut ja
se näkyi ajamisessa. Vaikka auto
on ns. Old school -luokan auto,
niin se on rakennettu niin tappiin
kuin on mahdollista. Kun tähän
lisätään se pyhä kolminaisuus,
jossa kaikki puhuvat samaa
kieltä eli auto, kuski ja kartturi
niin ei ihme, että ajo on ihailta-
vaa katsottavaa. Jari Pöyry vain
Laesmaan Tonilla oli kaksijakoinen viikomloppu. Lauantaina tul Standard -luokassa hienosti totesi maalissa, että auto on
kolmas sija. Sunnuntai kaatui tähän nelosjakson porttiin. liian matala, kun pohjapanssari
hankasi monella jaksolla kallio-
osa tuli yhdeltä ainoalta pahalta Vaikka, suomalaiset eivät Eurot- kinkamiin tai kivin. 1306 virhepis-
jaksokämmiltä eli ykkösjakson rialin sääntöjä laadi niin se tie, tettä keräsivät Mäki/Puumalai-
toisella suorituskerralla. Petri että säännöillä pyritään tasaa- nen G Mersullaan. Päivä ei ollut
manaili Rangen automaattis- maan autojen eroja on kivinen hyvä. Kolmosjaksolla auto ensin
ta keskilukkoa, joka tuntuu
ottavan kiinni, silloin kun sitä
vähiten tarvitsee eli tiukoissa
käännöksissä, käännöksissä
ei yleensä ole muutakuin se
käännös, lukot myös keskiluk-
ko saisivat olla irti. Toisaalta
lukko ei tunnu ottavan kiinni
silloin, kun sitä tarvitsisi esim.
jyrkät ylösnousut. Lukko vaatii
toimiakseen vauhtia ja vauhdin
myötä eteen voi tulla nopeasti
kasvavia puita, kiviä tai kalliota.
Mutta, kolmassija keskilukosta
huolimatta. Keskilukon vaihta-
minen mekaaniseksi ei olisi iso
eikä kallis toimenpide, mutta
kuulemma säännöt eivät sitä
salli? Kuulemma pyritään tasaa-
maan autojen eroja säännöillä?
81