Page 94 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 94
Maasturistien Jimi Hämäläinen/Samuli Korhonen toivat siistin ja suorakylkisen LJ:n Modified -luokan kolmanneksi.
Modified
Modified -luokassa oli kuusi
autokuntaa. Luokkaa Suomessa
hallitsee Mika Niinimäki G-wa-
genilla. Auton suurin ero muihin
on rengaskoko. G-wagenissa on
sääntöjen mukainen maksimi
koko eli 39” -tuumaiset ren-
kaat. Muut ajavat 2-4” tuumaa
pienemmillä. Rengasero tekee
G-wagenista varsin suvereenin
Suomen radoilla. Mäntsälässä
Mika Niinimäki/Kari Hiito pari
keräsi jaksoilta vain 19 virhe-
pistettä. Ajaminen oli tutun
tyylikästä ilman suurempia
ongelmia. Luokan toiseksi
ajoi Harbour Cruisersin Petri
Orvasto/MikaPorkka. Orvaston
suurimmat virhepisteet tulivat
nelosjakson kakkosportilta. Orvaston Petri vei Rangensa tästä väkisin läpi nelosjaksolla. "Pienten" maansirtotöiden jälkeen
Portti oli haastava ja autokunta läpi tultiiin ja muilla olikin sitten huomattavasti helpompaa. Autokunta pokkasi kuitenkin Modified
päätti valita kokonaan toisen -luokan kakkospystin.
ajolinjan edeltäneet. Suunnitel-
ma oli periaatteessa hyvä, mutta paikalla. Lopulta oli annettava teet, sen jälkeen alkoi ajo sujua.
se meni pieleen siinä vaiheessa periksi ja luovutettava. Seurauk- Mutta nuo kaksi jaksoa toivat
kuin lähestyminen meni pie- sena oli vinssaus. Virhepisteitä 300 virhepistettä. Modified
leen. Orvastolla on Rangessa ropisi ajamattomasta portista ja -luokan jaksojen vaikeudesta
automaattinen keskilukko, joka kahdesta tuhotusta porttitikus- kertonee se, että kolmassijalle
haittaisi kiinni pidolla muuten ta. Orvaston maansiirtotöiden päästään 345 virhepisteellä.
helppoa kääntymistä. Seurauk- jälkeen jakso muuttui perässä Ennakkokaavailussa kärkeen
sena apukuskin pyörä ei noussut ajaville helpoksi. Kolmannek- laskettuun parin elin Tuomas
sille irtokivelle, mikä oli tarkoi- si ajoivat Temmi-Teamin Jimi Vitikainen/Jouni Ilomäki matka
tus. Vaihtoehto B:tä ei enää siinä Hämäläinen/Samuli Korhonen päättyi keskeytykseen. Ykkös-
tilanteessa ollut. Läpi yritettiin Mitsubishi Pajerollaan. Alku aina jaksolla pamahtivat samassa
tulla väkisin ja Rangella tehtiin hankalaa eli ykkösjaksolta ja kol- paikassa molemman puolen etu
aikamoisia maansiirto töitä masjaksolta tulivat ne virhepis- vetoakselit.
92