Page 94 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 94

Maasturistien Jimi Hämäläinen/Samuli Korhonen toivat siistin ja suorakylkisen LJ:n Modified -luokan kolmanneksi.

          Modified

         Modified -luokassa oli kuusi
         autokuntaa. Luokkaa Suomessa
         hallitsee Mika Niinimäki G-wa-
         genilla. Auton suurin ero muihin
         on rengaskoko. G-wagenissa on
         sääntöjen mukainen maksimi
         koko eli 39” -tuumaiset ren-
         kaat. Muut ajavat 2-4” tuumaa
         pienemmillä. Rengasero tekee
         G-wagenista varsin suvereenin
         Suomen radoilla. Mäntsälässä
         Mika Niinimäki/Kari Hiito pari
         keräsi jaksoilta vain 19 virhe-
         pistettä. Ajaminen oli tutun
         tyylikästä ilman suurempia
         ongelmia. Luokan toiseksi
         ajoi Harbour Cruisersin Petri
         Orvasto/MikaPorkka. Orvaston
         suurimmat virhepisteet tulivat
         nelosjakson kakkosportilta.    Orvaston Petri vei Rangensa tästä väkisin läpi nelosjaksolla. "Pienten" maansirtotöiden jälkeen
         Portti oli haastava ja autokunta   läpi tultiiin ja muilla olikin sitten huomattavasti helpompaa. Autokunta pokkasi kuitenkin Modified
         päätti valita kokonaan toisen   -luokan kakkospystin.
         ajolinjan edeltäneet. Suunnitel-
         ma oli periaatteessa hyvä, mutta             paikalla. Lopulta oli annettava   teet, sen jälkeen alkoi ajo sujua.
         se meni pieleen siinä vaiheessa              periksi ja luovutettava.  Seurauk-  Mutta nuo kaksi jaksoa toivat
         kuin lähestyminen meni pie-                  sena oli vinssaus. Virhepisteitä   300 virhepistettä. Modified
         leen. Orvastolla on Rangessa                 ropisi ajamattomasta portista ja   -luokan jaksojen vaikeudesta
         automaattinen keskilukko, joka               kahdesta tuhotusta porttitikus-  kertonee se, että kolmassijalle
         haittaisi kiinni pidolla muuten              ta. Orvaston maansiirtotöiden   päästään 345 virhepisteellä.
         helppoa kääntymistä. Seurauk-                jälkeen jakso muuttui perässä   Ennakkokaavailussa kärkeen
         sena apukuskin pyörä ei noussut              ajaville helpoksi. Kolmannek-  laskettuun parin elin Tuomas
         sille irtokivelle, mikä oli tarkoi-          si ajoivat Temmi-Teamin Jimi   Vitikainen/Jouni Ilomäki matka
         tus. Vaihtoehto B:tä ei enää siinä           Hämäläinen/Samuli Korhonen    päättyi keskeytykseen. Ykkös-
         tilanteessa ollut. Läpi yritettiin           Mitsubishi Pajerollaan. Alku aina   jaksolla pamahtivat samassa
         tulla väkisin ja Rangella tehtiin            hankalaa eli ykkösjaksolta ja kol-  paikassa molemman puolen etu
         aikamoisia maansiirto töitä                  masjaksolta tulivat ne virhepis-  vetoakselit.

    92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99