Page 40 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 40

Säilytystilaa löytyy edestä, vesieristettynä ja
















                                                                      apukuskin edessä on iso konsoli. Lukitus on tukevaa
                                                                      tekoa.

                                                                                    varustettu ohitusventtiilillä ja
                                                                                    lisäsäiliöllä. Ohitusventtiiliä ohja-
                                                                                    taan sähköisesti ns. Dynamix
                                                                                    DV -järjestelmän kautta, joka
                                                                                    koostuu useista antureista ja tie-
                                                                                    tokone -boksi tulkitsee anturei-
                                                                                    den välittämän datan ja lähettää
          Penkit ovat ajo-ominaisuuksien kanssa samalla tasolla, samoin vyöt.       sitten säätöpyynnön venttiileille.
                                                                                    Järjestelmä toimii käytännössä
         perinteisyys jääkin. Edessä on   tetta jämäkämpää tekoa. Takana            kymmenesosa sekunneissa.
         iskunvaimentimien kiinnitys ve-  löytyy vielä pitkittäistukivarsien        Näin, esimerkiksi kaarteissa
         detty alas alimpaan tukivarteen.   vieressä TOE-tukivarret. Takana         kallistelu saadaan minimoitua,
         Tätä varten on kiinnityksessä   on joustovaraa mukavat 29” eli             hypyissä jousitus tiukkenee au-
         Y-lenkki. Mitä tällä saavutetaan?   73,7cm. Edestä ja takaa löytyvät       tomaattisesti jne.. Dynamix DV
         Tietysti pidemmät joustot (edes-  kallistuksenvakaajat, jotka ovat         systeemiä ohjataan Polariksen
         sä: 27”/68,5cm). Takana on jykevä   sähköisesti irti kytkettävissä.        Ride Commandin kautta hytistä.
         monilinkkituenta, jossa pitkittäis-  Vaimentimina ovat FOX 3.0,            Esiasetuksiakin on neljä eli Com-
         tukivarret on ns. boxed -mallia.   joiden paksuus on 3” (7,62cm)           fort, Rock, Track ja Baja. PRO
         Poikittaistukivarret ovat myös as-  , vaimentimet ovat tietysti            R:ssä taitaa olla ensimmäisenä
                                                                                    käytössä mönkijä maailmassa
                                                                                    adaptiivinen iskunvaimennus.
                                                                                      Rengaskoko on vakiona
                                                                                    32x10x15 ja vakiogummeina
                                                                                    ovat Maxxis Rampare Furyt. Uusi
                                                                                    tuttavuus, aika aggressiivinen
                                                                                    All-Terrain tyyppinen kuvio ja
                                                                                    kuvion uskoisi antavan sivulle tu-
                                                                                    levien reunapalojen kautta myös
                                                                                    sivuttaispitoa kalliolla. Ainakin
                                                                                    hiekalla, soralla ja asfaltilla näyt-
                                                                                    tivät toimivan ok. PRO R2:ssa on
                                                                                    siirrytty autoista tuttuun pyörän
                                                                                    napaan. Itse napa on pultattu
                                        Polkimet ovat hyvin sijoitettu. Jarru ja kaasu ovat   viidellä pultilla ja sisälaakeri on
                                        samalla tasolla, joten vasemman jalan jarrutus   prässätty. Hyvä ja huono asia.
          Apukuljettajalla on myös tukevat   onnistuu. Vasemman jalan lepuutuspoljin on mittava   Maasto-olosuhteissa, jos laakeri
          jalkatuet.                    kooltaan.
                                                                                    pettää tai stumppi veto-akseli
    38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45