Page 44 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 44

ja kun turhan tiukasti nuoli
                                                                                    kaarretta..ohjaus kertoi suo-
                                                                                    raan, että nyt alkaa etupyörä
                                                                                    pettämään alta. Pieni liike ratista
                                                                                    ja taas mennään. Ohjauksen
                                                                                    nopeuden takia ei normaaliajos-
                                                                                    sa tarvitse käsiä irroittaa ratista.
                                                                                    Rankassakin kanttauksessa
                                                                                    kallistelu on todella vähäistä,
                                                                                    kiitos superjousituksen. Soratiel-
                                                                                    tä etsittiin kaikki kuopat ja RZR
                                                                                    PRO2 meni tunteettomasti yli.
                                                                                    Siinä vaiheessa, kun maahan-
                                                                                    tuoja edustaja ottaa kaksin käsin
                                                                                    kiinni apukuskin kauhukahvasta
                                                                                    voi todeta, että vauhtia on ehkä
                                                                                    sopivasti, mutta ehkä silti vielä
                                                                                    lisää... Jarrut ovat raskaat, niitä
                                                                                    saa painaa tosissaaan, mutta
                                                                                    ne purevat voimalla ja ilman
                                                                                    vikurointia. Polaris RZR PRO 2:lla
          Mittaristo on nykyaikaa .Ne tärkeimmät eli nopeus- ja kierroslukumittarit ovat erittäin selkeät ja   on niin helppo ajaa todella isoa
          korostettu.
                                                                                    kovaa ja samalla ylittää omat
                                                                                    rajansa ilman, että sitä adrenaali
                                                                                    huumassa ymmärtää. Eli voima-
                                                                                    varohin pitää suhtautua kunnioi-
                                                                                    tuksella. Melkein toivoisi, että
                                                                                    nyt puolikkaan oven yläosaan
                                                                                    saisi turvaverkon, etteivät kädet
                                                                                    olisi hytin ulkopuolella mikäli
                                                                                    mennään ympäri. Tai sitten For-
                                                                                    mula Offroadista tuttu vasem-
                                                                                    man käden turvaside. Vahvan
                                                                                    rungon, vahvan turvakaaren,
                                                                                    tukevien penkkien, nelipiste-
                                                                                    vöiden ja hyvän kypärän takia
          Kun kyseessä on kuitenkin siviililaite (Factory
          loppuliitettä kantavat kisapelit on erikseen)                             kaikki on nurin menossa hyvin,
          niin mukana on Rockfordin Fosgate Stage   Ohjauspyörän oikeanpuoleisilla painikkeilla   kunhan pysyy vain hytin sisällä.
          2  vahvistin, tehoa löytyy 4-kanavaisesta   säädetään ajomoodia Baja,Rock, Track ja   Apukuskillakin on hyvä kauhu-
          varmasti riittävät 400W ja soundit siirretään   Comfort. Punaisella napilla jousitus säätyy   kahva ja tukevat jalkatelineet.
          4 -kaiuttimen ja subbarin voimin ilmoille.   välittömästi tiukimpaan asentoonsa esim.   Vahingot ovat sillon vain aineelli-
          Riittänee isompiinkin juhliin?       hyppyjen alastulossa.                sia. Terveyttä ei saa edes rahalla.

         dilla valitaan sopiva jousituksen            mäisenä huomaa ohjauksen       Niin...
         perusasetus (Baja, Rock, Track,              nopean välityksen. Vain puoli-
         Comfort tai Demo). Käännetään                toista kierrosta laidasta laitaan.   Koska Polaris on syntynyt USA:ssa
         avainta ja 4-sylinterinen kone               Totuttelussa jo huomasi, että   niin tietysti ei pidä unohtaa niitä
         hörähtää käyntiin. Soundit ovat              potkua on ja paljon ja voima   tärkeitä asioita eli mukinpitimiä,
         vakioputkellakin sitä luokkaa,               tulee samassa sekunnissa ilman   latausvaihtoehtoja ja Rockfordin
         että naapurustolle (ainakin                  turboviivettä. RZR PRO2 on    varta vasten tekemiä soittopelejä,
         tiheään asutulla Uudellamaalla)              taivaallinen ajaa, se suorastaan   jota varten se 1700W! laturi on
         kannattaa ostaa korvatulpat                  pakottaa nostamaan vauhtia    varmaan vakiona, etukameraa,
         ennen käyntiin laittamista.                  kierros kierrokselta. Ja ohjaus.   peruutuskameraa.. Vaikka ei ulos-
           Ratti, joka ei ole pyöreä vaan             PRO2:ssa on sähköinen tehostin   näkemiseen kameraa tarvitse...
         ns. alhaalta tasareunainen on                (jota ei uskoisi). Ohjaus ker-  ehkä ne pitää olla.
         sopivan paksu, pintamateriaali               too millimetrin tarkasti missä   RZR PRO2 on rankka kisa-
         on mokkaa? ja rattia voi vielä               mennään. Viikon sateet olivat   pelin kuluttajaversio. Rankin
         säätää pystysuunnassa. Lisäva-               pehmittäneet soratien reunat   mitä markkinoilla on ja meidän
         rusteena saa myös etäisyyssää-                                             useampien tavoittamattomissa,
         dön. Täysi kymppi.            RANKASSAKIN KANTTAUKSESSA                    mutta mikään ei estä haaveile-
           Keskikonsolista valitaan                                                 masta. Ehkä joskus...loppujen
         sopiva vaihde ja PRO R2 lähtee   KALLISTELU ON TODELLA VÄHÄISTÄ,           lopuksi. Kysymys on kuitenkin
         tyhjäkäynnillä liikkeelle. Ensim-  KIITOS SUPERJOUSITUKSEN.                lopulta valinnoista.

    42
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49