Page 52 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 52
Pienet ylitykset auttavat kinkamien ylityksissä.
Jeep -peräinen ratkaisu helposti maastossa tehokkaasti kaiken pyöriä. Jos ajatellaan Suzukin
irrotettavine vakaajineen voisi näkyvyyden. Eikä varapyörälle pääasiallista käyttäjäkuntaa
olla poikaa. oikein muuta vaihtoehto sijoitus- eli pysytään huonokuntoisilla
Maastossa täytyi luottaa paikkaa ole kuin katolla. Rengasri- metsäteillä tai poluilla, joissa on
Suzukin All-Grip Pro nelivetosys- kon sattuessa niin huonosto, että joskus ollut tie, välityksien kans-
teemin. Maastoajossa All-Gripin paikkaus kenttäoloissa onnistu sa selviää. Aftermarket puolelta
keskitasauspyörästön viskolukko on täysimittainen varapyörä on saa Jimnyyn välityksiä, jotka pu-
jakaa voiman kiinteästi tasan etu- matkan jatkumisen edellytys. dottavat maastovälityksiä max.
ja taka-akselin kanssa ja menoa 60%, se riittää varmasti, mutta
auttaa akseleiden voimanjako, Ne välitykset eivät nekään palikat ilmaisia ole.
joka siirtää voimaa sutivalta Mobile-MB:n Suzukissa oli
pyörältä pitoa vailla olevalle Jos ajatellaan mitä pitäisi muut- aika kattava panssarointi poh-
pyörälle. Järjestelmä on erittäin taa ajatellen safareita yms. niin jassa, siitä plussapalloja. Auto
nopea ja tehokas. Ajaessa tuli ensimmäinen asia on välitykset. nostettiin tarkemman alustan
mieleen mihin niitä lukkoja oikein Kun rengaskokoa on kasvatettu tutkimisen kanssa nosturille.
tarvitaan? Ja onhan keulilla vinssi. ovat välitykset menneet pitkiksi. Nosturilla tuli miettineeksi
Vinssiäkin tuli testattua tositoi- Vakio-Suzukissakin on vähän antaako Raptorin etupanssari
missa eikä huonoa sanaa tarvitse liian pitkän välitykset ja asia vain riittävän suojan raidetangoille.
antaa nopea, hiljainen, tehokas ja korostuu Mobile-MB:n Suzu- Etummainen raidetango on
kaukosäätimellä. Ja voimaa vins- kissa. Ja manuaali kuin ei luista kohtuu hyvin suojassa, mutta
sissä varmasti riittää. Parannettu niin kuin automaatti. Suzukia on takimmainen on etuakselin
jousitus myös lopettaa jälkiheilau- pakko ajaa kytkintä luistattaen, takana aika herkällä paikalla.
tukset, auton on vakaa ja jousitus kunnes ensimmäisenä tulee pa- Takaraidetangon suojaa alkaa
kestää rajummankin ajon. Suzu- laneen kytkimen haju ja jonkin miettimään sen jälkeen, kun se
kin ajamisen tekee miellyttäväksi ajan päästä ollaan ilman kytkin- pari kertaa metsässä taivuttaa.
myös hyvä näkyvyys, keulan voin tä. Nokalla oleva 1,5 -litrainen Kerran taivuttuaan tanko kuin
helposti ohjastaa tarkasti. Taakse myös hiipuu mutaspooreissa tanko on letku eli vaatii maastos-
ei sitten oikein näkyvyyttä ole, hitaan alueen 2 -vaihteella, kun sa suoristuksen vinssin avulla ja
sillä 29” varapyörä peittää myös voimaa ei ole enää pyörittämään mieluusti putken päälle.
50