Page 52 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 52

Pienet ylitykset auttavat kinkamien ylityksissä.

         Jeep -peräinen ratkaisu helposti             maastossa tehokkaasti kaiken   pyöriä. Jos ajatellaan Suzukin
         irrotettavine vakaajineen voisi              näkyvyyden. Eikä varapyörälle   pääasiallista käyttäjäkuntaa
         olla poikaa.                                 oikein muuta vaihtoehto sijoitus-  eli pysytään huonokuntoisilla
           Maastossa täytyi luottaa                   paikkaa ole kuin katolla. Rengasri-  metsäteillä tai poluilla, joissa on
         Suzukin All-Grip Pro nelivetosys-            kon sattuessa niin huonosto, että   joskus ollut tie, välityksien kans-
         teemin. Maastoajossa All-Gripin              paikkaus kenttäoloissa onnistu   sa selviää. Aftermarket puolelta
         keskitasauspyörästön viskolukko              on täysimittainen varapyörä on   saa Jimnyyn välityksiä, jotka pu-
         jakaa voiman kiinteästi tasan etu-           matkan jatkumisen edellytys.   dottavat maastovälityksiä max.
         ja taka-akselin kanssa ja menoa                                            60%, se riittää varmasti, mutta
         auttaa akseleiden voimanjako,                 Ne välitykset                eivät nekään palikat ilmaisia ole.
         joka siirtää voimaa sutivalta                                                Mobile-MB:n Suzukissa oli
         pyörältä pitoa vailla olevalle               Jos ajatellaan mitä pitäisi muut-  aika kattava panssarointi poh-
         pyörälle. Järjestelmä on erittäin            taa ajatellen safareita yms. niin   jassa, siitä plussapalloja. Auto
         nopea ja tehokas. Ajaessa tuli               ensimmäinen asia on välitykset.   nostettiin tarkemman alustan
         mieleen mihin niitä lukkoja oikein           Kun rengaskokoa on kasvatettu   tutkimisen kanssa nosturille.
         tarvitaan?  Ja onhan keulilla vinssi.        ovat välitykset menneet pitkiksi.   Nosturilla tuli miettineeksi
         Vinssiäkin tuli testattua tositoi-           Vakio-Suzukissakin on vähän   antaako Raptorin etupanssari
         missa eikä huonoa sanaa tarvitse             liian pitkän välitykset ja asia vain   riittävän suojan raidetangoille.
         antaa nopea, hiljainen, tehokas ja           korostuu Mobile-MB:n Suzu-    Etummainen raidetango on
         kaukosäätimellä. Ja voimaa vins-             kissa. Ja manuaali kuin ei luista   kohtuu hyvin suojassa, mutta
         sissä varmasti riittää. Parannettu           niin kuin automaatti. Suzukia on   takimmainen on etuakselin
         jousitus myös lopettaa jälkiheilau-          pakko ajaa kytkintä luistattaen,   takana aika herkällä paikalla.
         tukset, auton on vakaa ja jousitus           kunnes ensimmäisenä tulee pa-  Takaraidetangon suojaa alkaa
         kestää rajummankin ajon.  Suzu-              laneen kytkimen haju ja jonkin   miettimään sen jälkeen, kun se
         kin ajamisen tekee miellyttäväksi            ajan päästä ollaan ilman kytkin-  pari kertaa metsässä taivuttaa.
         myös hyvä näkyvyys, keulan voin              tä. Nokalla oleva 1,5 -litrainen   Kerran taivuttuaan tanko kuin
         helposti ohjastaa tarkasti. Taakse           myös hiipuu mutaspooreissa    tanko on letku eli vaatii maastos-
         ei sitten oikein näkyvyyttä ole,             hitaan alueen 2 -vaihteella, kun   sa suoristuksen vinssin avulla ja
         sillä 29” varapyörä peittää myös             voimaa ei ole enää pyörittämään   mieluusti putken päälle.

    50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57