Page 55 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 55

Helmasuojat ovat tyylikkäät. Helman alapelti on kulutustavaraa.

                                                                                     valmiiksi. Oikeastaan MB-Mobi-
                                                                                     len Suzuki on rakenneltu pääosin
                                                                                     niin pitkälle, että mahdollisessa
                                                                                     jatkorakentamisessa auton omis-
                                                                                     tajan on itse päätettävä kumman
                                                                                     puolelle vaaka kallistuu. Auton
                                                                                     maantie- ja maasto-ominaisuu-
                                                                                     det, kun eivät kulje käsi kädessä.
                                                                                     Nykyisellään Jimnyn MB-Mobilen
                                                                                     Offroad Edition sopii hyvin met-
                                                                                     sästysporukoille, sähköyhtiöille,
                                                                                     urakoitsijoille yms.  tarpeisiin eli
                                                                                     asiakasryhmää riittää. Vaikka
                                                                                     Suzuki on pieni, siitä on moneksi
           Takana panssarin ja kuumana käyvän katalysaattorin väli on juuri sopivan   ja se melkein mahtuu taskuun.
           kokoinen, jotta turve yms. mahtuu sinne hyvin, muttei pois.               Maastossa se on kuitenkin Veli
                                                                                     Ponteva ja MB-Mobilen Offroad
            Suzukin pohjassa on laaja   mien korvakkeet eivät. Jo edellä             Edition tekee siitä vielä ponte-
          yhtenäinen panssari. Yhtenäi-  tuli todettua, että kysymykseen             vamman.
          sen panssarin käyttämisestä   mitä ja miten alustapanssaroin-                On hienoa, että pää on auki
          on yhtä monta mielipidettä    tia tehdään riittää vastauksia.              eli uskalletaan vihdoinkin luot-
          kuin on vastaajaa. Huonoina   Jokainen vähän tekee omalla                  taa kotimaiseen tieto/taitoon
          puolina on pestävyys ja jos ,ja   tyylillään, joka tietysti... on se       auton rakentelussa. Ei tarvitsisi
          kun, sen joutuu irroittamaan on   maailman paras.                          tuoda ulkomailta tehtaan muun-
          sen saaminen takaisin entisiin                                             noksia, joiden käytettävyys on
          rungon kiinnitysreikiin pienen   MB-Mobilen Offroad                        yleensä meillä yhtä kaukana
          takomisen paikka. Nykyautois-  Jimny kokonaisuutena                        kuin maa on auringosta. Fakta-
          sa on myös kaiken maailman                                                 han on, että me itse tiedämme
          katalysaattoreita, jotka käyvät   Jimnyn Offroad Edition by                parhaiten mitä suomalainen
          todella kuumina. Pohjapanssarin   MB-Mobile on nostanut huomat-            maasto vaatii.
          ja rungon väliin kuivuva märkä   tavasti vakiosuzukin ominaisuuk-
          kunta on syttyessään erittäin   sia, kuitenkin pilaamatta maan-            MB-Mobilen on tarkoitus rakentaa
          hankala sammutettava vaikka   tie ominaisuuksia. Kun autoa                 ainakin aluksi muutaman kappa-
          olisi tilaakin. Yleensä tilaa ei ole.   rakennetaan näinkin paljon ja      leen sarja Offroad Edition -malle-
          Nosturilla katsottaessa MB-Mo-  sillä säilyy takuu on se kuluttajan        ja, joilla tutkaillaan markkinoita.
          bilen Suzukin pohjapanssarin   kannalta aina iso plussa. Jokainen          Hinnan huomioiden voi uskoa au-
          arin paikka on kuskin puolella   voi parannella autoa sitten omien         tojen häipyvän myymälästä vilk-
          taka-akselin etupuolella missä   tarpeidensa ja mieltymysten mu-           kaasti. Kun katsoo hintaa ja miettii
          katalysaattorin ja panssarin   kaan, mutta perustyö on tehty               Offroad -paketin hintaa sitä voi
          välissä ei ole paljon tilaa. Ei hyvä.                                      sanoa edulliseksi, kun asennus-
          Panssaroinnissa oudoksutti    YHTENÄISEN PANSSARIN                         työlle, muutoskatsastukselle
          myös, että tukivarsien päät oli                                            vaadittavine EU -dokumentteineen
          suojattu, mutta esim. takana   KÄYTTÄMISESTÄ ON YHTÄMONTA                  ja nelipyöräsuuntauksineen pitää
          alimpana olevat iskunvaimenti-  MIELIPIDETTÄ KUIN ON VASTAAJAA.            se oma hintansa laskea.

                                                                                                                   53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60