Page 58 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 58
Kuva on Sipoon Talmasta 1980 -luvun lopusta. Benkku oli silloin järjestävän seuran eli Mutakuonot ry:n nolla-autona. Siihen aikaan oli nolla-
auto, jolla osoitettiin kilpailijoille, että rata on ajettavissa läpi. Kun nolla-autoista alkoi tulla liikaa romua, niistä luovuttiin.
-rengas oli huima koko. Myös
vakiovanteiden keskiö piti kään-
tää toisinpäin, jotta Rangeen
saatiin kääntyvyyttä. Kun rahaa
ei ollut, taakse tuli sen ajan
tyyliin hitsilukko, eteen saatiin
käytetty Torsenin kitkalukko.
Sihvosen Reijolta löytyi loppuun
ajettu Roverin 3,5 -litrainen V8
SU:n kaasuttimin, jolla haettiin
paperit alkuperäiselle Roverin
V8:lle. Moottoriksi löytyi lopulta
Karaasista hyväkuntoinen SU
-kaasuttimin varustettu Roverin
V8, joka oli aiemmin ollut kiinni
Rover P6 3500 -henkilöautossa.
Muutoksen myötä tehoja tuli
lisää kaupanpäällisiksi, nimit-
täin P6 Rovereiden V8:t olivat
Historiaa tämäkin. Benkku ja Stefan Lindqvist ajoivat kahta tuliterää Ssanyong Mussoa Espoon tehokkaampia jo tehtaalta
Kulmakorven -kisoissa vuonna 1996. Henkilöt vasemmalta oikealle: Stefan Lingvist, Billy Carson lähtiessään, kuin mitä maas-
(tv-tähti 90-luvulla), Bengt Ingman ja Micke Lindgvist.
tureihin asennettiin. Rangessa
56