Page 66 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 66

välitys on 1.67:1 ja tätä mallia
         oli vain Land Rover Ninetyssä
         sekä One Ten -malleissa vuosina
         1983-1990. Monesti Rangen ZF:n
         kestävyydestä on ollut puhetta,
         siinä vaiheessa, kun moottori-
         tehot menevät reilusti yli 200hv.
         Jalolaatikon välityksillä ja A-levy-
         jen vaihtamisella laatikko kuu-
         lemma kestää hyvin niin maantie
         kuin maastoajon. Ainoa mitä ei
         kannata tehdä on vaihde päällä
         seisottaa autoa kauan. Sitä se ei
         kestä Benkun Rangen tehoilla.
         Moottori ja automaatti saivat
         myös uudet alumiini syylärinsä.
         Alusta lähtien keulilla mukana
         ollut räikkä-Warn oli kärsinyt
         vähän reilun 20v säilytyksestä
         ulkona. Vinssi purettiin ja onnek-
         si Warnin kaikkiin vinsseihin saa   Classic Rangen kojetaulu on säilynyt. Huomaa kahdettu jarrupoljin.
         varaosia Atlok-Rindabin kautta.
         Räikkä-Warnin varaosat löytyi-
         vät suoraan Atlokin hyllystä.
         Varsinainen temppu oli vinssin
         saaminen maskin taakse piiloon
         näkymättömiin. Tommi teki vielä


















                                        Hmmm. Takapenkille mahtuu ainakin hätätapauksessa. Takapenkit ovat muuten alunperin Dodge
                                        Durangosta.




























          Historian havinaa. Liukkosen Juhan
          arkistoista löytyi kun löytyikin   Tavaratilasta löytyy Viairin kompressori ja paineensäädin, takavinssin ohjauksen vastaanotin,
          alkuperäinen 1990 -luvun tarra.  paineilmalukkojen säiliö ja on/off -magnetttiventtililit lukkoja varten.

    64
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71