Page 66 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 66
välitys on 1.67:1 ja tätä mallia
oli vain Land Rover Ninetyssä
sekä One Ten -malleissa vuosina
1983-1990. Monesti Rangen ZF:n
kestävyydestä on ollut puhetta,
siinä vaiheessa, kun moottori-
tehot menevät reilusti yli 200hv.
Jalolaatikon välityksillä ja A-levy-
jen vaihtamisella laatikko kuu-
lemma kestää hyvin niin maantie
kuin maastoajon. Ainoa mitä ei
kannata tehdä on vaihde päällä
seisottaa autoa kauan. Sitä se ei
kestä Benkun Rangen tehoilla.
Moottori ja automaatti saivat
myös uudet alumiini syylärinsä.
Alusta lähtien keulilla mukana
ollut räikkä-Warn oli kärsinyt
vähän reilun 20v säilytyksestä
ulkona. Vinssi purettiin ja onnek-
si Warnin kaikkiin vinsseihin saa Classic Rangen kojetaulu on säilynyt. Huomaa kahdettu jarrupoljin.
varaosia Atlok-Rindabin kautta.
Räikkä-Warnin varaosat löytyi-
vät suoraan Atlokin hyllystä.
Varsinainen temppu oli vinssin
saaminen maskin taakse piiloon
näkymättömiin. Tommi teki vielä
Hmmm. Takapenkille mahtuu ainakin hätätapauksessa. Takapenkit ovat muuten alunperin Dodge
Durangosta.
Historian havinaa. Liukkosen Juhan
arkistoista löytyi kun löytyikin Tavaratilasta löytyy Viairin kompressori ja paineensäädin, takavinssin ohjauksen vastaanotin,
alkuperäinen 1990 -luvun tarra. paineilmalukkojen säiliö ja on/off -magnetttiventtililit lukkoja varten.
64