Page 64 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 64
Benkunkin tarttumaan pikkuhil-
jaa toimeen. Autosta päätettiin
tehdä sellainen kuin mitä se olisi
voinut olla nykyajan tekniikalla
1990 -luvulla.
Tekniikka päivityksiä
Auton mitat, ulkonäkö ja maa-
laus päätettiin pitää 1990 -luvun
mitoissa. Voimansiirto laitettiin
uusiksi. Ulkopaneeleista pääsi-
vät jatkoon vain ehjät ja suorat.
Varaosa paneeleja löytyi omasta
varastosta. Sisälle suurimmat
hankinnat olivat uudet kuppi-
penkit ja nelipistevyöt. Rullilla
varustetut nelipistevyöt ovat
näppäriä käyttää myös tavalli-
sessa liikenteessä. Tekniikkapuo-
lella voimansiirto meni uusiksi.
Moottori vaihtui Sihvosen Reijol-
ta ostettuun käytettyyn Roverin
4.6 -litraiseen V8:n, joka ostettiin
Benkulle 60-vuotis lahjaksi. 4.6
-litrainen moottori purettiin ja
käytiin läpi. Kampiakseli ja veivit
olivat uuden veroiset joten, ne
saivat jäädä, mutta nokka-akse-
lit vaihdettiin kireämpiin Comp
Camsin nokkiin, imukanavat por-
tattiin ja kansi vietiin tutulle kisa-
moottoreita rakentavalle pajalle
parannuksia varten. Kansista
lähti muuten 820g materiaalia
pois....4.6 -litrainen päätettiin
lyödä kasaan itse vaikka tiedet-
Keulalta löytyvät umpiot ovat muuten VW Golf I -sarjan tuning "tötterön" umpiot.
tiin sen olevan huomattavasti
vaativampi urakka kuin ”old
school” -tekniikkaa edustavat
Classic Rangen -koneet. Kaikki
runkopultit vaihdettiin uusiin
ja kiristykset tehtiin kahden Ojasta allikkoon, ja siitä sitten Karaasille.
miehen voimin. Kiristykset, kun
ovat asteina ja mitä ja missä jär-
jestyksessä mitäkin kiristetään Karaasi on pitänyt autot metsässä yhtäjaksoisesti jo -malleihin. Valikoimistamme löytyy runsaasti
on kaiken perusta. Apulaitteista yli 45 vuoden ajan. Hoidamme tekniikka- ja kat- varaosia, aina autovalmistajien ja heidän alihank-
vaihdettiin Rangen oma ohjaus-
tehostin Moparin tilalle. On kuu- sastuskorjaukset ammattitaidolla ja huolehdimme kijoidensa alkuperäisosista tunnettujen toimittajien
lemma kivempi ajaa maantiellä. määräaikais- sekä ylläpitohuolloista, Meillä on tarkasti valikoituihin tarvikkeisiin. Asiantunteva
Vanhat peltipakosarjat päätettiin käytössämme uusimmat testeri- ja diagnostiikka- henkilökuntamme avustaa sinua mielellään oikean
pitää. Moottorin ohjaukseen tuli laitteistot, ja maalaamossamme toteutamme niin osan löytämisessä ja toimitukset hoituvat turvalli-
MegaSquirt, joka oli jo ennes- täydet entisöinnit kuin vakuutusyhtiöiden vaurio- sesti koko Suomeen.
tään tuttu.
4.6 -litraisen perään löytyi korjauksetkin, aina ammattiylpeydellä. Maastoauto ansaitsee asiantuntijan, tervetuloa
”originaali” automaatti eli ZF:n Lisäksi me asennamme ja myymme offroad- Karaasille.
4HP22, 4 -lovinen. Vaihteiston osia ja -tarvikkeita myös uudempiin Land Rover
ainoat muutokset oli A-levyjen
vaihtaminen vahvempiin. Jako- Jaguar Land Rover Aston Martin MG Rover
laatikoksi löytyi taas Karaasin Ajanvaraus arkisin 9-17, 09 855 5617 - Maalaamo, 050 367 1877
kätköistä originaali LT230. Varaosat, 050320 6914 www.karaasi.com tiedustelut@karaasi.com
Vanha kunnon ja se "paras" eli räikkä-Warn on mahdutettu piiloon. Mutakuonojen kerhologo on Jakolaatikon erikoisuus on High huolto@karaasi.com IG: @karaasi_maalaamo
saatu mukaan. Juvan Teollisuuskatu 10, 02920 Espoo KORJAAMO - MAALAAMO - VARAOSAT - VARUSTEET
-alueen välitykset. High -alueen
62