Page 64 - 4x4 Maailma | KESÄ-HEINÄ-ELO 24
P. 64

Benkunkin tarttumaan pikkuhil-
                                                                                    jaa toimeen. Autosta päätettiin
                                                                                    tehdä  sellainen kuin mitä se olisi
                                                                                    voinut olla nykyajan tekniikalla
                                                                                    1990 -luvulla.


                                                                                     Tekniikka päivityksiä
                                                                                    Auton mitat, ulkonäkö ja maa-
                                                                                    laus päätettiin pitää 1990 -luvun
                                                                                    mitoissa. Voimansiirto laitettiin
                                                                                    uusiksi. Ulkopaneeleista pääsi-
                                                                                    vät jatkoon vain ehjät ja suorat.
                                                                                    Varaosa paneeleja löytyi omasta
                                                                                    varastosta. Sisälle suurimmat
                                                                                    hankinnat olivat uudet kuppi-
                                                                                    penkit ja nelipistevyöt. Rullilla
                                                                                    varustetut nelipistevyöt ovat
                                                                                    näppäriä käyttää myös tavalli-
                                                                                    sessa liikenteessä. Tekniikkapuo-
                                                                                    lella voimansiirto meni uusiksi.
                                                                                    Moottori vaihtui Sihvosen Reijol-
                                                                                    ta ostettuun käytettyyn Roverin
                                                                                    4.6 -litraiseen V8:n, joka ostettiin
                                                                                    Benkulle 60-vuotis lahjaksi. 4.6
                                                                                    -litrainen moottori purettiin ja
                                                                                    käytiin läpi. Kampiakseli ja veivit
                                                                                    olivat uuden veroiset joten, ne
                                                                                    saivat jäädä, mutta nokka-akse-
                                                                                    lit vaihdettiin kireämpiin Comp
                                                                                    Camsin nokkiin, imukanavat por-
                                                                                    tattiin ja kansi vietiin tutulle kisa-
                                                                                    moottoreita rakentavalle pajalle
                                                                                    parannuksia varten. Kansista
                                                                                    lähti muuten 820g materiaalia
                                                                                    pois....4.6 -litrainen päätettiin
                                                                                    lyödä kasaan itse vaikka tiedet-
          Keulalta löytyvät umpiot ovat muuten VW Golf I  -sarjan tuning "tötterön" umpiot.
                                                                                    tiin sen olevan huomattavasti
                                                                                    vaativampi urakka kuin ”old
                                                                                    school” -tekniikkaa edustavat
                                                                                    Classic Rangen -koneet. Kaikki
                                                                                    runkopultit vaihdettiin uusiin
                                                                                    ja kiristykset tehtiin kahden                Ojasta allikkoon, ja siitä sitten Karaasille.
                                                                                    miehen voimin. Kiristykset, kun
                                                                                    ovat asteina ja mitä ja missä jär-
                                                                                    jestyksessä mitäkin kiristetään              Karaasi on pitänyt autot metsässä yhtäjaksoisesti jo  -malleihin. Valikoimistamme löytyy runsaasti
                                                                                    on kaiken perusta. Apulaitteista             yli 45 vuoden ajan. Hoidamme tekniikka- ja kat-     varaosia, aina autovalmistajien ja heidän alihank-
                                                                                    vaihdettiin Rangen oma ohjaus-
                                                                                    tehostin Moparin tilalle. On kuu-            sastuskorjaukset ammattitaidolla ja huolehdimme     kijoidensa alkuperäisosista tunnettujen toimittajien
                                                                                    lemma kivempi ajaa maantiellä.               määräaikais- sekä ylläpitohuolloista, Meillä on     tarkasti valikoituihin tarvikkeisiin. Asiantunteva
                                                                                    Vanhat peltipakosarjat päätettiin            käytössämme uusimmat testeri- ja diagnostiikka-     henkilökuntamme avustaa sinua mielellään oikean
                                                                                    pitää. Moottorin ohjaukseen tuli             laitteistot, ja maalaamossamme toteutamme niin      osan löytämisessä ja toimitukset hoituvat turvalli-
                                                                                    MegaSquirt, joka oli jo ennes-               täydet entisöinnit kuin vakuutusyhtiöiden vaurio-   sesti koko Suomeen.
                                                                                    tään tuttu.
                                                                                      4.6 -litraisen perään löytyi               korjauksetkin, aina ammattiylpeydellä.                 Maastoauto ansaitsee asiantuntijan, tervetuloa
                                                                                    ”originaali” automaatti eli ZF:n                Lisäksi me asennamme ja myymme offroad-          Karaasille.
                                                                                    4HP22, 4 -lovinen. Vaihteiston               osia ja -tarvikkeita myös uudempiin Land Rover
                                                                                    ainoat muutokset oli A-levyjen
                                                                                    vaihtaminen vahvempiin. Jako-                Jaguar Land Rover Aston Martin MG Rover
                                                                                    laatikoksi löytyi taas Karaasin              Ajanvaraus arkisin 9-17, 09 855 5617 - Maalaamo, 050 367 1877
                                                                                    kätköistä originaali LT230.                  Varaosat, 050320 6914 www.karaasi.com tiedustelut@karaasi.com
          Vanha kunnon ja se "paras" eli räikkä-Warn on mahdutettu piiloon. Mutakuonojen kerhologo on   Jakolaatikon erikoisuus on High   huolto@karaasi.com IG: @karaasi_maalaamo
          saatu mukaan.                                                                                                          Juvan Teollisuuskatu 10, 02920 Espoo                  KORJAAMO - MAALAAMO - VARAOSAT - VARUSTEET
                                                                                    -alueen välitykset. High -alueen
    62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69